Zwierzęta na wsi- praca zdalna 08.04.2021
Witamy Was kochane Sówki i zachęcamy do wykonania dzisiejszych aktywności, które dla Was przygotowałyśmy :)
1. Mieszanie kolorów.
Rodzic przynosi trzy kolory farb: żółtą, niebieską oraz czerwoną. Prosi dziecko, żeby przypomniało mu, jakie kolory powstaną po zmieszaniu farby:
- żółtej z niebieską (zielony)
- niebieskiej z czerwoną (fioletowy)
- czerwonej z żółtą (pomarańczowy).
Po każdej uzyskanej odpowiedzi miesza farby w tych kolorach. Następnie prosi dziecko, aby używając tylko sześć kolorów namalowało wybrane zwierzę mieszkające na wsi.
2. Zabawa ruchowa - Dotknij.
Dziecko biega po pokoju. W pewnym momencie rodzic wymienia nazwę koloru np. żółty. Zadaniem dziecka jest znaleźć i dotknąć jak najwięcej rzeczy, które są w kolorze żółtym. Zabawa powtarza się.
3. Dzielenie nazw zwierząt (na sylaby). Rozpoznawanie nazw zwierząt.
Rodzic układa na stole sylwety różnych wiejskich zwierząt. Następnie rytmicznie (sylabami) wymawia ich nazwy. Dziecko łączy sylaby, wypowiada całe słowo i wskazuje odpowiedni obrazek. Następnie ponownie dzieli nazwę rytmicznie (na sylaby), układa odpowiednią liczbę klocków, głośno je liczy i podaje wynik. Wymawiać sylaby może również dziecko. Wtedy rodzic odgaduje słowo i wskazuje odpowiedni obrazek.
4. Dzielenie nazw zwierząt (na sylaby). Rozpoznawanie nazw zwierząt.
Rodzic układa na stole sylwety różnych wiejskich zwierząt. Następnie rytmicznie (sylabami) wymawia ich nazwy. Dziecko łączy sylaby, wypowiada całe słowo i wskazuje odpowiedni obrazek. Następnie ponownie dzieli nazwę rytmicznie (na sylaby), układa odpowiednią liczbę klocków, głośno je liczy i podaje wynik. Wymawiać sylaby może również dziecko. Wtedy rodzic odgaduje słowo i wskazuje odpowiedni obrazek.
5. Zabawy matematyczne – W wiejskiej zagrodzie (zadanie dla dzieci 6-letnich)
Rodzic czyta zadania tekstowe. Zadaniem dziecka jest wykorzystując kredki, ułożyć działania do wysłuchanego zadania i obliczyć je.
- Na wiejskim podwórku znajdowało się pięć kur. Z kurnika wyszły jeszcze trzy kury. Ile kur było razem na podwórku? 5 + 3 = 8
- Siedem koni jadło siano w stajni. Do stajni przyprowadzono jeszcze trzy konie. Ile koni było w stajni? 7 + 3 = 10
- W oborze było sześć krów. Pięć krów wyszło na łąkę. Ile krów zostało w oborze? 6 – 5 = 1
- W zagrodzie znajdowało się dziesięć owiec. Na podwórko wyszły cztery owce. Ile owiec zostało w zagrodzie? 10 – 4 = 6
6. Zabawa ruchowa – Skradający się kot.
Dziecko leży płasko na brzuchu i cicho pełznie, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej „nogi” – na zmianę.
7. Zabawa ruchowa – Kaczki na spacerze.
Dziecko jest kaczką. Spaceruje po całym pokoju w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt (w przysiadzie, trzymając się rękami za kostki nóg). Na sygnał rodzica – klaśnięcie – kaczka zatrzymuje się i porusza skrzydłami (dziecko wyciąga ręce, zgięte w łokciach, w bok i w szybkim tempie porusza nimi w górę i w dół).
8. Słuchanie piosenki"Stary Donald farmę miał"
9. Oglądanie programu edukacyjnego dla dzieciDomowe Przedszkole „Co słychać na wsi?”