Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zaświeć się na niebiesko

Szanowni Rodzice

Z okazji Światowego Dnia Autyzmu tradycyjnie grupa Pszczółek okazuje solidarność osobom z Autyzmem. Zachęcamy Państwa do udziału w akcji pt. "Zaświeć się na niebiesko" w ramach której przygotujcie dzieciom niebieskie ubranie (może być element stroju w tym kolorze), zróbcie im zdjęcie i wyślecie na adres i.frymarkiewicz@pm7.elodz.edu.pl. Gorąco Państwa do tej akcji zachęcam - okażmy swoje wsparcie. Poniżej znajdą Państwo pigułkę wiedzy na temat autyzmu oraz propozycje aktywności do wykorzystania w pracy z dzieckiem.

 

1. Zadanie dla rodziny

Usiądźcie razem, niech każda z osób przygotuje sobie jakiś wydający dźwięki przedmiot, np .instrument muzyczny, szeleszczący papier lub folię, pokrywki od garnków. Na sygnał zacznijcie wspólnie grać, jednocześnie odtwarzając dowolną muzykę np. z telefonu i świecąc latarką po pomieszczeniu energicznym ruchem. Następnie spytajcie dziecko, jak czuło się w takiej sytuacji, czy było to dla niego przyjemne, czy mogłoby w takich warunkach przebywać przez większość czasu w ciągu dnia. Podsumujcie cel powyższego ćwiczenia oraz przedstawcie dzieciom, że tak funkcjonuje wiele osób z autyzmem, do ich układu nerwowego dociera za dużo bodźców, z którymi ciężko im sobie poradzić.

2. Miś w pudełku
Postawcie na stoliku tekturowe pudełko i poproście dziecko, aby otworzyło pudełko i rozpakowało zawartość. W środku powinien znajdować się mały miś. Porównajcie zapakowanego misia do osoby z autyzmem. Osoba cierpiąca na autyzm jest też w pewnym stopniu "zapakowana", żyje w swoim świecie. Naszym zadaniem jest wspierać takie osoby, szanować ich spojrzenie i funkcjonowanie w świecie.

3. Zabawy interaktywne

4. Zabawy sensoryczne: Jak funkcjonują zaburzone zmysły?

a) Dotyk

Dorosły prosi, aby dziecko podniosło lewą rękę (jeżeli piszą prawą) albo prawą (jeśli piszą lewą). Dziecko otrzymują kuchenne rękawice, które zakładają na podniesione ręce. Rodzic daje dziecku kolorowankę i kredki. Zadaniem dziecka jest staranne pokolorowanie obrazka w czasie 5 min. Po wykonaniu zadania dziecko jest pytane, co czuło podczas wykonywania ćwiczenia? Czy było mu łatwo kolorować w ten sposób?

b) Czarodziejski worek

Dorosły przygotowuje czarodziejski worek, w którym umieszcza przedmioty zbliżone kształtem, np. piłeczka, mandarynka, jajko, itp. Zadaniem dziecka jest zasłonięcie oczu i odgadnięcie, jaki przedmiot wylosowało z worka.

c) Wyścigi

Dziecko otrzymuje szczypce do ogórków i pompony lub kulki z papieru. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze ułożenie rzędu z pomponów. Po zakończeniu zadania dziecko wypowiada się: co było tu najtrudniejsze? Czy łatwo jest operować szczypcami?

d) Spacer po ścieżce sensorycznej

Dorosły rozkłada na podłodze ścieżkę sensoryczną złożona z różnych faktur, np. folia bąbelkowa, mata słomiana, keramzyt, drobne zabawki. Dziecko na bosaka spacerują po ścieżce określając, co czują pod stopami i czy jest to dla niego w każdej chwili przyjemne, czy nie?

e) Znajdź kulkę

Dziecko zostaje poproszone, aby z zasłoniętymi oczami wyszukało jak najwięcej szklanych kulek lub innych drobnych elementów ukrytych w grochu. Dziecko wypowiada się na temat zadania.

5. Filmy