Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Z wizytą w teatrze - praca zdalna

1. Zabawa muzyczno-ruchowa Dłonie, nogi, głowa

Zaczynamy nasze zdalne zajęcia od zabawy muzyczno-ruchowej. Zaproście do zabawy rodzeństwo lub rodziców, ponieważ jest to zabawa w parach.

2. Wirtualna wycieczka do teatru

Dzisiaj wybierzemy się na wycieczkę do teatru. Oczywiście jest to wycieczka wirtualna, a my nie wybieramy na spektakl teatralny. Będziemy odkrywać tajemnice teatru niedostępne widzom.

3. W teatrze – rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie historyjki obrazkowej

Przedszkolaki układają ilustracje tworzące historyjkę obrazkową zgodnie z logiczną kolejnością występowania zdarzeń. Jednocześnie opowiadają historię przedstawioną na obrazkach.

4. Co wypada w teatrze? – pogadanka na temat zwyczajów panujących w teatrze.

Rodzic zachęca dzieci, aby zwróciły uwagę na stroje, które mają na sobie postaci z historyjki obrazkowej „W teatrze”. Podkreśla, że odświętny strój świadczy o szacunku dla instytucji, jaką jest teatr, ale przede wszystkim jest
wyrazem szacunku widzów dla aktorów. Następnie rodzic prosi, aby przedszkolaki powiedziały, jak wypada zachowywać się w teatrze, a co jest niedozwolone.

5. Łamańce językowe – ćwiczenia artykulacyjne.

Dzieci przygotowują się do roli aktorów. W tym celu muszą „rozgrzać” języki i buzie. Ich zadaniem jest powtórzenie łamańców językowych lub jeśli dzieci już je znają, powiedzenie ich z pamięci na forum grupy: Jeż Jerzy śpi pod liśćmi jak należy; Wróbelek Walerek miał mały werbelek; Stół z powyłamywanymi nogami; Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę, kręcąc mordą; Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego; Żółta żaba szybko skacze, bo jak skakać ma inaczej?; Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie; Cesarz czesze cesarzową.

6. Kukiełki – zabawa inhibicyjno-incytacyjna.

Dzieci – „kukiełki” poruszają się po pomieszczeniu w rytmie dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce „kukiełki” zastygają w bezruchu i starają się zachować obojętny wyraz twarzy. Zabawę należy powtórzyć kilka razy, za każdym razem zmieniając rytm i tempo utworu.

7. Marionetki – zabawa rozwijająca orientację w schemacie ciała.

Dzieci stoją wyprostowane, w szerokim rozkroku z uniesionymi rękami. Naśladują marionetki zawieszone na sznurkach. Rodzic trzyma w rękach dowolną lalkę lub maskotkę/figurkę z długimi kończynami, która będzie imitowała marionetkę. Przedszkolaki starają się wykonywać takie same ruchy jak marionetka w rękach prowadzącego.