Z wizytą w teatrze - praca zdalna
1. Zabawa muzyczno-ruchowa Dłonie, nogi, głowa
Zaczynamy nasze zdalne zajęcia od zabawy muzyczno-ruchowej. Zaproście do zabawy rodzeństwo lub rodziców, ponieważ jest to zabawa w parach.
2. Wirtualna wycieczka do teatru
Dzisiaj wybierzemy się na wycieczkę do teatru. Oczywiście jest to wycieczka wirtualna, a my nie wybieramy na spektakl teatralny. Będziemy odkrywać tajemnice teatru niedostępne widzom.
3. W teatrze – rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie historyjki obrazkowej
Przedszkolaki układają ilustracje tworzące historyjkę obrazkową zgodnie z logiczną kolejnością występowania zdarzeń. Jednocześnie opowiadają historię przedstawioną na obrazkach.
4. Co wypada w teatrze? – pogadanka na temat zwyczajów panujących w teatrze.
Rodzic zachęca dzieci, aby zwróciły uwagę na stroje, które mają na sobie postaci z historyjki obrazkowej „W teatrze”. Podkreśla, że odświętny strój świadczy o szacunku dla instytucji, jaką jest teatr, ale przede wszystkim jest
wyrazem szacunku widzów dla aktorów. Następnie rodzic prosi, aby przedszkolaki powiedziały, jak wypada zachowywać się w teatrze, a co jest niedozwolone.
5. Łamańce językowe – ćwiczenia artykulacyjne.
Dzieci przygotowują się do roli aktorów. W tym celu muszą „rozgrzać” języki i buzie. Ich zadaniem jest powtórzenie łamańców językowych lub jeśli dzieci już je znają, powiedzenie ich z pamięci na forum grupy: Jeż Jerzy śpi pod liśćmi jak należy; Wróbelek Walerek miał mały werbelek; Stół z powyłamywanymi nogami; Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę, kręcąc mordą; Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego; Żółta żaba szybko skacze, bo jak skakać ma inaczej?; Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie; Cesarz czesze cesarzową.
6. Kukiełki – zabawa inhibicyjno-incytacyjna.
Dzieci – „kukiełki” poruszają się po pomieszczeniu w rytmie dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce „kukiełki” zastygają w bezruchu i starają się zachować obojętny wyraz twarzy. Zabawę należy powtórzyć kilka razy, za każdym razem zmieniając rytm i tempo utworu.
7. Marionetki – zabawa rozwijająca orientację w schemacie ciała.
Dzieci stoją wyprostowane, w szerokim rozkroku z uniesionymi rękami. Naśladują marionetki zawieszone na sznurkach. Rodzic trzyma w rękach dowolną lalkę lub maskotkę/figurkę z długimi kończynami, która będzie imitowała marionetkę. Przedszkolaki starają się wykonywać takie same ruchy jak marionetka w rękach prowadzącego.