Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wielkanoc - praca zdalna 02.04.21

Witajcie w piątek! To ostatnie propozycje działań w tym tygodniu. Bawcie się dobrze.

1. Zabawa ruchowa – Wielkanocna gimnastyka.

Rodzic ustala z dzieckiem, co robi dziecko, gdy zobaczy określony kolor koła, np.

  • niebieskie koło – dziecko skacze w miejscu,
  • żółte koło – dziecko robi pajacyki,
  • czerwone koło – dziecko kiwa się na boki,
  • zielone koło – dziecko kręci się wokół własnej osi.

Rodzic włącza piosenkę poniżej, a dziecko spaceruje. Kiedy piosenka cichnie, rodzic podnosi koło w wybranym kolorze, a dziecko wykonuje wcześniej ustalone polecenie.

2. Słuchanie i rozwiązywanie zagadek. „Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?”

3. Rebus fonetyczny – Co znalazło się na świątecznym stole.

Dziecko podaje pierwsze głoski w nazwach przedmiotów wymienionych przez rodzica.

Następnie dokonuje ich syntezy (łączenia), po przypomnieniu ich przez rodzica, i podają rozwiązanie. Np.

pies, igła, sanki, arbuz, narty, kot, indyk. PISANKI. Rodzic może też zapisywać z dzieckiem pierwsze usłyszane głoski na kartce.

4. Słuchanie wiersza.

„Już Święta”

Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.

Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.

Na podwórku słychać dzieci,
ach, jak dobrze, że już kwiecień.

A w koszyczku, na święcone
jajka równo ułożone.

Śliczne, pięknie malowane,
różne wzory wymyślone.

Jest baranek z chorągiewką,
żółty kurczaczek ze wstążeczką.

I barwinek jest zielony
w świeże kwiatki ustrojony.

Po wysłuchaniu wiersza, rodzic zadaje dziecku pytania. Zwracamy uwagę, aby dziecko odpowiadało pełnymi zdaniami.

  • O jakich świętach jest mowa w wierszu?
  • W jakim miesiącu są święta Wielkanocne? 
  • Jakie potrawy święcimy w koszyczku wielkanocnym?  
  • Czym dekorujemy koszyczek wielkanocny? 

5. Zabawa ruchowo-naśladowcza – Przedświąteczne porządki.

Dziecko naśladuje ruchem czynności podane przez rodzice związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków np.: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów, itp.

6. „Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?” rodzic odczytuje/opowiada dziecku, co symbolizują poszczególne produkty w koszyczku.

7. Mój koszyczek wielkanocny – dziecko, na podstawie obserwacji i doświadczenia, opowiada jak powinien wyglądać wielkanocny koszyczek. Razem z rodzicem przygotowują koszyczek wielkanocny.

8. Propozycja pracy plastycznej:

9. Na zakończenie gimnastyka, tym razem buzi i języka.