Wielkanoc - praca zdalna 02.04.21
Witajcie w piątek! To ostatnie propozycje działań w tym tygodniu. Bawcie się dobrze.
1. Zabawa ruchowa – Wielkanocna gimnastyka.
Rodzic ustala z dzieckiem, co robi dziecko, gdy zobaczy określony kolor koła, np.
- niebieskie koło – dziecko skacze w miejscu,
- żółte koło – dziecko robi pajacyki,
- czerwone koło – dziecko kiwa się na boki,
- zielone koło – dziecko kręci się wokół własnej osi.
Rodzic włącza piosenkę poniżej, a dziecko spaceruje. Kiedy piosenka cichnie, rodzic podnosi koło w wybranym kolorze, a dziecko wykonuje wcześniej ustalone polecenie.
2. Słuchanie i rozwiązywanie zagadek. „Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?”
3. Rebus fonetyczny – Co znalazło się na świątecznym stole.
Dziecko podaje pierwsze głoski w nazwach przedmiotów wymienionych przez rodzica.
Następnie dokonuje ich syntezy (łączenia), po przypomnieniu ich przez rodzica, i podają rozwiązanie. Np.
pies, igła, sanki, arbuz, narty, kot, indyk. PISANKI. Rodzic może też zapisywać z dzieckiem pierwsze usłyszane głoski na kartce.
4. Słuchanie wiersza.
„Już Święta”
Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.
Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.
Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.
Na podwórku słychać dzieci,
ach, jak dobrze, że już kwiecień.
A w koszyczku, na święcone
jajka równo ułożone.
Śliczne, pięknie malowane,
różne wzory wymyślone.
Jest baranek z chorągiewką,
żółty kurczaczek ze wstążeczką.
I barwinek jest zielony
w świeże kwiatki ustrojony.
Po wysłuchaniu wiersza, rodzic zadaje dziecku pytania. Zwracamy uwagę, aby dziecko odpowiadało pełnymi zdaniami.
- O jakich świętach jest mowa w wierszu?
- W jakim miesiącu są święta Wielkanocne?
- Jakie potrawy święcimy w koszyczku wielkanocnym?
- Czym dekorujemy koszyczek wielkanocny?
5. Zabawa ruchowo-naśladowcza – Przedświąteczne porządki.
Dziecko naśladuje ruchem czynności podane przez rodzice związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków np.: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów, itp.
6. „Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?” rodzic odczytuje/opowiada dziecku, co symbolizują poszczególne produkty w koszyczku.
7. Mój koszyczek wielkanocny – dziecko, na podstawie obserwacji i doświadczenia, opowiada jak powinien wyglądać wielkanocny koszyczek. Razem z rodzicem przygotowują koszyczek wielkanocny.
8. Propozycja pracy plastycznej:
9. Na zakończenie gimnastyka, tym razem buzi i języka.