TYDZIEŃ BAJEK POLSKICH - dzień 4
Witajcie.
W dzisiejszym dniu potowarzyszy nam Miś Kudłatek.
Poranne powitanie „Dzień dobry! Jak dziś się masz?” - Emocje to coś, co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami – ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre, ani złe. Każdy ma prawo czuć się szczęśliwy, jak i zły. Najważniejsze jest to, co robimy z tymi emocjami, czy i w jaki sposób pokażemy nasze emocje innym. Porozmawiajcie wspólnie z dziećmi o tym, jakie emocje towarzyszą Wam dzisiejszego poranka. Być może wydarzyło się coś, o czym dziecko chciałoby bardzo opowiedzieć. Pomogą Wam w tym ilustracje poniżej.
- Zagadka wprowadzająca:
Wśród alejek szumią drzewa, w ich koronach kos nam śpiewa.
Czasem mignie gdzieś wiewiórka, jak w gąszcz liści daje nurka.
Gdy witamy się z jesienią, klony, buki się rumienią.
Na spacerze tu zbieramy złote liście i kasztany.
A gdy dąb przy dróżce będzie, podaruje nam żołędzie.
Gdy chcesz uciec od hałasu, poczuć w mieście trochę lasu,
Jesień, zima, wiosna, lato… Przyjdziesz tutaj z mamą, z tatą
(Park)
Temat dnia „Miś Kudłatek”. Przedstawienie postaci występujących w bajce
Prezentacja odcinka przewodniego dnia „Miś Kudłatek – W Parku”
„Parkowy savoir-vivre”, czyli jak powinniśmy zachowywać się w parku. Na dużym arkuszu papieru narysujcie/zapiszcie najważniejsze zasady podczas wizyty w parku. Porozmawiajcie o zachowaniu Kudłatka podczas jego wizyty, czy było ono właściwe?
„W poszukiwaniu minionego czasu”. Zabawa ruchowa z elementami ortofonicznymi. Zapraszamy dzieci do zabawy w zegary. Dzieci będą naśladować na zmianę, wielki zegar stojący, mały zegar ścienny i maleńki zegarek noszony na ręku. Na sygnał wielki zegar- dzieci wołają bim- bom, przenosząc ciężar ciała z boku na bok. Na sygnał – mały zegar, dzieci wołają tik-tak, poruszając się po pokoju marszowym krokiem. Na sygnał - maleńki zegarek, dzieci biegają po pokoju wołając: tiku-tiku. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Po zakończonej zabawie porozmawiajcie o tym, w jaki sposób mierzymy czas.W dzisiejszym odcinku Kudłatek poznał zegar słoneczny. Rozejrzyjcie się dookoła waszego mieszkania, czy znajdują się w niej jakieś zegary. Możecie również pokazać dzieciom ilustracje poniżej.
Dodatkowe karty pracy:
Zaprojektuj swój park (wytnij elementy i przyklej na tło, pokoloruj):
KP1 [.png, 36.07 kB], KP2 [.png, 110.32 kB]
Pokoloruj misia Kudłatka:
KP3 [.png, 188.54 kB]
Dziękujemy :-)