TYDZIEŃ BAJEK POLSKICH - dzień 2
Drodzy Rodzice!
Przed nami kolejny dzień przygód z „Tygodniem Bajek Polskich”. Dzisiaj spotykamy się z Reksiem, który odkrył w sobie talent kompozytora muzycznego. Postaramy się przenieść również w świat muzyki i sztuki, aby wykształcić w naszych dzieciach m.in. poczucie rytmu, estetyki i piękna.
ZAPRASZAMY DO ZABAWY I BYŁOBY NAM NIEZMIERNIE MIŁO, GDYBYŚCIE WYSŁALI DO NAS MAILE Z WASZYMI PRACAMI I W TRAKCIE ZABAW :-)
Zaczynamy:
- Poranne ćwiczenia rytmiczne:
• „Idzie Grześ przez wieś” - Dziecko chodzi w rytm wierszyka i naśladuje dźwiganie ciężkiego worka. Idzie ciężko, pochylone, potem powoli prostuje się, idzie szybciej – worek jest lekki, piasek wysypał się.
Idzie Grześ przez wieś, Worek piasku niesie, A przez dziurkę, Piasek ciurkiem, Sypie się za Grzesiem.
• Zabawa ruchowa „Stop, już, hej” - Dzieci poruszają się podskokami po pokoju. Na hasło „stop”- zatrzymują się w dowolnej pozycji, na słowo „już”- przykucają, na sygnał „hej”- biorą za rękę rodzica.
• Zabawa „Na podwórku” - Dzieci będą naśladować: pieski, gąski i zajączki. Na dany sygnał, na przykład klaskanie, pieski biegają na czterech łapkach i szczekają – „hau, hau”. Potem zmienia się sygnał, na przykład uderzenie w bębenek, to znak dla gąsek, które wołają - „gę, gę” i poruszają się na dwóch nogach. Trzeci sygnał, na przykład gra na trąbce, wywołuje zajączki, które skaczą i powtarzają „kic, kic”. Zabawa zmusza dzieci do uważnego słuchania i szybkiego reagowania na sygnał.
- Temat dnia „Reksio”. Przedstawienie postaci występujących w bajce
- Prezentacja odcinka przewodniego dnia „Reksio – Kompozytor
- „Tworzymy własną muzykę” - Muzyka jest pokarmem dla duszy. Niezależnie od tego, czy jest to rock, pop, muzyka klasyczna czy hip-hop, muzyka może uspokoić umysł i
odmłodzić zmysły. Muzyka ma również pozytywny wpływ na ogólny rozwój dzieci. Badania mówią, że trening muzyczny może pomóc w szybszym rozwoju mózgu. Muzyka może również wzbogacić zwykłe gry, w które grają dzieci.
Gra pozwala w zabawny i ciekawy sposób wzbudzić zainteresowanie dziecka muzyką. Potrzebne będą : karta papieru i kolorowe mazaki. Za pomocą ustalonych wspólnie symboli, skomponujcie własny utwór. Twórz symbole i oznaczaj dźwięki, które oznaczają. Na przykład symbol gwiazdy oznacza „klaskać”, okrąg oznacza „tupnąć nogą”, trójkąt oznacza „uderzyć w kolana”, a kwadrat oznacza „pstryknąć palcami”.
- „Muzyczne arcydzieło” – w tej zabawie łączymy ze sobą rysunek i muzykę. Potrzebne Wam będą: odtwarzacz, kartka papieru, kolorowe kredki.
Uczestnicy (dzieci, rodzeństwo, babcie i dziadkowie, rodzice) otrzymują kartkę papieru i kolorowe kredki. Zaczynamy rysować, gdy gra muzyka, a w momencie pauzy przestajemy rysować. Następuje wymiana kartek z uczestnikami siedzącymi obok. Teraz wykonujemy tę samą czynność na kartce naszego współuczestnika zabawy. Gra trwa do momentu, aż każda osoba dorysuje coś na wszystkich krążących kartkach i skończy się muzyka.
- „Instrumenty muzyczne” – zapoznanie dzieci z wyglądem i nazwami instrumentów muzycznych.
- A zastanawialiście się kiedyś jak wygląda buda Reksia w środku, jak tam jest? Może spróbujcie narysować lub skonstruować wnętrze jego budy :-) Czekamy na wasze prace. Poniżej mała inspiracja (Facebook):
- „Tworzymy własne instrumenty” – praca plastyczna. Stwórzcie własne instrumenty z przedmiotów i przyborów, które macie w domu, poniżej kilka inspiracji:
Do jutra :-)