Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

TYDZIEŃ BAJEK POLSKICH - dzień 1

Witamy Państwa bardzo serdecznie.
Drodzy Rodzice rozpoczynamy przygodę z projektem „Tydzień Bajek Polskich” (aut. Marta Murawska). Mamy nadzieję, że wraz z nami z przyjemnością weźmiecie również w nim udział, aby przybliżyć naszym najmłodszym bajki, na których my się wychowaliśmy. Podczas pierwszego dnia towarzyszyć nam będzie jedno z najbardziej znanych polskich rodzeństw, czyli Bolek i Lolek. Dowiemy się dzięki nim, jak nie nudzić się w trakcie deszczu. Przypomnimy sobie czynności higieniczne, których powinniśmy dokonywać każdego poranka po przebudzeniu. Nasi najmłodsi będą mieli okazję stworzyć własne mapy pogody i dzięki temu stać się wybitnymi meteorologami. Mamy nadzieję, że aktywności, które przygotowaliśmy na ten tydzień spodobają się wszystkim.
ZAPRASZAMY DO ZABAWY I BYŁOBY NAM NIEZMIERNIE MIŁO, GDYBYŚCIE WYSŁALI DO NAS MAILE  Z WASZYMI PRACAMI :-)
 
- Poranna gimnastyka. Ćwiczenia rozciągające, rozluźniające np.
* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Drzewa na wietrze"
Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszają ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony)
* Zabawa orientacyjno- porządkowa „Samochody"
Bieg w jednym kierunku. Reagowanie na zmianę tempa podawanego przez prowadzącą na bębenku: powoli, szybciej, szybko, wolniej, stop.
* Zabawa z elementem czworakowania „Pieski idą na spacer"
Poruszanie się na czworaka w różnych kierunkach. Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków naśladujących popiskiwanie pieska.
* Ćwiczenie oddechowe „Zapach lasu"
Wdech nosem- ramiona uniesione „ w górę, wydech ustami- ramiona opuszczone w dół.
 
- Temat dnia „Bolek i Lolek”. Przedstawienie postaci występujących w bajce. Omówienie imion postaci, czyli Bolesław i Karol.

 
- Prezentacja odcinka przewodniego dnia „Bolek i Lolek – Deszczowe wakacje”

 

- „Co robimy, gdy się obudzimy” – ułożenie ilustracji według kolejności.

 

- „W czasie deszczu, dzieci się nie nudzą” – nasze sposoby radzenia sobie z nudą, gdy za oknem deszcz. Przygotujcie magiczny słoik, w którym umieścicie zapisane na kolorowych kartkach Wasze sposoby radzenia sobie z nudą np.
* Zabawa dźwiękami – tworzymy muzykę
* Czy umiesz narysować obrazek stopą?
* Teatr cieni
* Budowanie „bazy” z koców, poduszek
* Tworzenie własnej choreografii
* Budowanie toru przeszkód
* Najwyższa wieża z klocków
Spośród zapisanych pomysłów wybierzcie 2, które wykorzystacie właśnie teraz :-)
 
- Zjawiska atmosferyczne w pogodzie - przyjrzyjcie się ilustracjom, nazwijcie zjawiska na nich występujące. Zastanówcie się czy możemy niektóre z nich zaobserwować aktualnie wiosną? 
Jak są one oznaczane na mapach pogody?

 
 
 
 
 
 
 
 
- „Moja prognoza pogody” – wydrukujcie karty pracy i stwórzcie własną mapę pogody. (mapa) (symbole pogody)
 
 
 
Pozdrawiamy