TYDZIEŃ BAJEK POLSKICH - dzień 1
Witamy Państwa bardzo serdecznie.
Drodzy Rodzice rozpoczynamy przygodę z projektem „Tydzień Bajek Polskich” (aut. Marta Murawska). Mamy nadzieję, że wraz z nami z przyjemnością weźmiecie również w nim udział, aby przybliżyć naszym najmłodszym bajki, na których my się wychowaliśmy. Podczas pierwszego dnia towarzyszyć nam będzie jedno z najbardziej znanych polskich rodzeństw, czyli Bolek i Lolek. Dowiemy się dzięki nim, jak nie nudzić się w trakcie deszczu. Przypomnimy sobie czynności higieniczne, których powinniśmy dokonywać każdego poranka po przebudzeniu. Nasi najmłodsi będą mieli okazję stworzyć własne mapy pogody i dzięki temu stać się wybitnymi meteorologami. Mamy nadzieję, że aktywności, które przygotowaliśmy na ten tydzień spodobają się wszystkim.
ZAPRASZAMY DO ZABAWY I BYŁOBY NAM NIEZMIERNIE MIŁO, GDYBYŚCIE WYSŁALI DO NAS MAILE Z WASZYMI PRACAMI :-)
ZAPRASZAMY DO ZABAWY I BYŁOBY NAM NIEZMIERNIE MIŁO, GDYBYŚCIE WYSŁALI DO NAS MAILE Z WASZYMI PRACAMI :-)
- Poranna gimnastyka. Ćwiczenia rozciągające, rozluźniające np.
* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Drzewa na wietrze"
Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszają ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony)
* Zabawa orientacyjno- porządkowa „Samochody"
Bieg w jednym kierunku. Reagowanie na zmianę tempa podawanego przez prowadzącą na bębenku: powoli, szybciej, szybko, wolniej, stop.
* Zabawa z elementem czworakowania „Pieski idą na spacer"
Poruszanie się na czworaka w różnych kierunkach. Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków naśladujących popiskiwanie pieska.
* Ćwiczenie oddechowe „Zapach lasu"
Wdech nosem- ramiona uniesione „ w górę, wydech ustami- ramiona opuszczone w dół.
- Temat dnia „Bolek i Lolek”. Przedstawienie postaci występujących w bajce. Omówienie imion postaci, czyli Bolesław i Karol.
- Prezentacja odcinka przewodniego dnia „Bolek i Lolek – Deszczowe wakacje”
- „Co robimy, gdy się obudzimy” – ułożenie ilustracji według kolejności.
- „W czasie deszczu, dzieci się nie nudzą” – nasze sposoby radzenia sobie z nudą, gdy za oknem deszcz. Przygotujcie magiczny słoik, w którym umieścicie zapisane na kolorowych kartkach Wasze sposoby radzenia sobie z nudą np.
* Zabawa dźwiękami – tworzymy muzykę
* Czy umiesz narysować obrazek stopą?
* Teatr cieni
* Budowanie „bazy” z koców, poduszek
* Tworzenie własnej choreografii
* Budowanie toru przeszkód
* Najwyższa wieża z klocków
Spośród zapisanych pomysłów wybierzcie 2, które wykorzystacie właśnie teraz :-)
- Zjawiska atmosferyczne w pogodzie - przyjrzyjcie się ilustracjom, nazwijcie zjawiska na nich występujące. Zastanówcie się czy możemy niektóre z nich zaobserwować aktualnie wiosną?
Jak są one oznaczane na mapach pogody?
- „Moja prognoza pogody” – wydrukujcie karty pracy i stwórzcie własną mapę pogody. (mapa [.jpg, 17.93 kB]) (symbole pogody [.jpg, 72.68 kB])
Pozdrawiamy