Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Praca zdalna 25-29.01.2021

PRACA ZDALNA DLA GRUPY BIEDRONKI

25.01.2021-29.01.2021

 

Zestaw gimnastyki porannej  na cały tydzień pt :„Zimowa gimnastyka”

Śnieżne rozciąganie – ćwiczenia rozciągające: dzieci zwijają się w kłębek na dywanie. Kiedy rodzic powie: Rozgrzewamy się, wstają i wykonują skłony tułowia naprzemiennie w prawo i w lewo. Następnie naprzemiennie wyciągają ręce w górę, a później dotykają palcami podłogi.

Zaspy – ćwiczenia z elementem równowagi: dzieci swobodnie maszerują. Kiedy rodzic powie: Mamy duże zaspy, dzieci chodzą, unosząc wysoko kolana. Na hasło: Mamy małe zaspy – dzieci chodzą, unosząc niżej kolana. Kiedy rodzic powie: Nie ma zasp, dzieci stają w bezruchu na jednej nodze.

Płatki śniegu – zabawa bieżna: dzieci w rytm dowolnej muzyki biegają. Gdy nastąpi przerwa w muzyce, wirują wokół własnej osi, opadając na dywan jak płatki śniegu.

Zmarznięte dłonie – ćwiczenia oddechowe: dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Kiedy rodzic powie: Rozgrzewamy dłonie, dzieci chuchają na dłonie. Chuchanie można stopniować na mocne i słabsze.

Zabawy ruchowe na cały tydzień:

Świeci słońce – pada śnieg – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci chodzą swobodnie po sali. Na hasło: Świeci słońce – dzieci stają na palcach i podnoszą ręce. Na hasło: Pada śnieg – dzieci wirują wokół własnej osi.

Śnieżne zabawy – zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzic prezentuje dzieciom bębenek, grzechotkę i dzwoneczki. Na dźwięk bębenka przedszkolaki „lepią śnieżki”, na dźwięk grzechotki „lepią” bałwana, a na dźwięk dzwoneczków „zjeżdżają na sankach”.

Środki dydaktyczne: bębenek, grzechotka, dzwoneczki

 Wróbelki – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Rodzic rozkłada w różnych miejscach obręcze/koła, które będą karmnikami. Dzieci poruszają się swobodnie, naśladując lot ptaków. Na hasło: Głodne wróbelki – dzieci skaczą, kucając, i wskakują do najbliższego „karmnika” (obręczy/koła). Mogą też palcami u rąk stukać w podłogę, naśladując dziobanie ptaków.

Środki dydaktyczne: obręcze/koła

 Lodowa ścieżka – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dzieci po kolei idą po dwóch rozłożonych obok siebie sznurkach – prawa noga na sznurku po prawej stronie,lewa noga po lewej stronie. Odległość sznurków od siebie można regulować: raz bliżej, raz dalej.

Środki dydaktyczne: dwa sznurki

PONIEDZIAŁEK 25.01.2021

Jakie wzory mają płatki śniegu?

  1. Wzory płatków śniegu – zabawa matematyczna. Rodzic umieszcza w różnych miejscach domu śniegowe gwiazdki. Mówi dzieciom, że wcześnie rano przyszła do nich Pani Zima i zostawiła ślady swojej obecności. Prosi, aby dzieci je odnalazły, policzyły i umieściły we właściwych obręczach. Po odnalezieniu wszystkich gwiazdek dzieci przeliczają i dokonują klasyfikacji. Rodzic zadaje pytanie: Czy macie pomysł, jak można ułożyć gwiazdki w tych obręczach? Po ułożeniu gwiazdek według koloru rodzic pyta: Czy można je ułożyć w inny sposób?. Wspólnie z dziećmi dokonuje klasyfikacji według kształtu. Następnie dzieci liczą, ile jest gwiazdek w każdej obręczy, i porównują zbiory. W wersji dla dzieci 3 letnich liczba gwiazdek może być zmniejszona np. do 9 szt.

Środki dydaktyczne: 20 lub 9 śniegowych gwiazdek w kilku kształtach i w trzech kolorach (niebieski, biały i srebrny), obręcze w takich samych kolorach (można je owinąć bibułą w kolorze białym i niebieskim oraz folią spożywczą).

  1. Śniegowe słowa – zabawy słowotwórcze. Dzieci siedzą. Rodzic prosi, aby dzieci po kolei podały określenia związane ze śniegiem, np. Buty jakie? Zawieja jaka? Skuter jaki?
  2.  Świeci słońce – pada śnieg – zabawa orientacyjno-porządkowa opis na początku tygodnia.
  3.  Ile ważą kule? Dla dzieci 4 i 5 letnichzabawa edukacyjna z kartami pracy s. 54 (do wydruku) Dzieci mówią, co znajduje się na karcie pracy. Następnie proponują, ile należy dorysować kul, aby wskazania wagi były prawidłowe. Dzieci powinny przy tym używać słów „mniej”, „więcej”, „tyle samo”. Następnie wykonują ćwiczenie grafomotoryczne s. 55 (do wydruku), odszukują po trzy takie same płatki i otaczają je pętlami oraz liczą sople i dorysowują je zgodnie z poleceniem. Dokonują też samooceny. Dzieci trzyletnie mogą spróbować narysować proste gwiazdki z krzyżyków na dużej kartce papieru.
  4. Mały artysta – praca plastyczna. Każde dziecko otrzymuje klej, kartkę z bloku technicznego oraz makaron. Dzieci układają swoją kompozycję śniegowej gwiazdki i przyklejają ją na blok techniczny. Środki dydaktyczne: makaron (np. okrągły), mocny klej, blok techniczny 

 

  1. Podsumowanie zajęć – pogadanka. Rodzic zadaje pytania tak, aby utrwalić zdobytą wiedzę, a także poznać opinie dzieci dotyczące różnych etapów dnia: Czego dzisiaj się dowiedzieliście podczas zajęć? Co najbardziej podobało się Wam podczas zajęć? Co Wam się nie podobało? Dlaczego?. Dzieci swobodnie odpowiadają.

 Wtorek  26.01.2021

Czy śnieg na pewno jest biały?

  1. Różne pory roku – zagadki słuchowe. Rodzic wypowiada zdania o różnych porach roku i prosi, aby dzieci odgadły, jaka to pora roku np: O tej porze roku są wakacje. O tej porze roku wszystkie rośliny zaczynają rosnąć i kwitnąć po długiej zimie. O tej porze roku pada śnieg i jest mróz. O tej porze roku liście przybierają różne kolory, np. czerwone, żółte i pomarańczowe. W tym okresie roku zwierzęta zbierają zapasy na zimę; W tym okresie niektóre zwierzęta zapadają w sen zimowy. 
  2. Prawdziwy kolor śniegu – zabawa badawcza. Rodzic zadaje dzieciom pytanie wprowadzające: Skąd się bierze śnieg?. Po wysłuchaniu odpowiedzi dzieci nauczyciel wyjaśnia, że śnieg powstaje z wody i składa się z płatków, które przybierają różne kształty. Nauczyciel objaśnia, że w rzeczywistości śnieg jest brudny i zanieczyszczony, dlatego nie wolno go jeść. Następnie zadaje dzieciom pytanie: Jaki kolor ma śnieg?, po czym prezentuje śnieg przyniesiony z dworu w przezroczystym naczyniu. Stawia naczynie w widocznym miejscu Rodzic słucha odpowiedzi dzieci i zadaje im pytanie: Jak myślicie, co się stanie ze śniegiem, kiedy zostawimy go na dłużej w domu? Dzieci swobodnie odpowiadają. Jeśli nie ma śniegu, można użyć lodu z zamrażalnika.
  3. Zabawy z literą „P” i „p” dla dzieci starszych – zapoznanie z brzmieniem głoski i obrazem graficznym litery. Rodzic wypowiada zdanie: Padają płatki śniegu. Zadaje dzieciom pytania, jaką literą rozpoczynają się poszczególne wyrazy. Prezentuje graficzny obraz liter „P” i „p”. Proponuje dzieciom zabawy związane z tą literą: – „rysowanie” liter „P” i „p” w powietrzu, a później na dywanie, – mówienie głoski z różnym natężeniem głosu, – próby wymienienia nazw przedmiotów rozpoczynających się głoską „p”, – próby wymienienia innych rodzajów płatków, np. płatki śniadaniowe, płatek ucha, – wycinanie z kartek płatków śniegu, – rysowanie na tackach z piaskiem litery „P” i „p”, – malowanie farbami konturów liter „P” i „p”, – ćwiczenia grafomotoryczne na karcie pracy, – uzupełnienie własnej książeczki z literami. (dzieci młodsze litera P drukowana do kolorowania, dzieci starsze karta pracy s. 66 do wydruku.
  4.  Sztuczny śnieg – zabawa badawcza. Dzieci siedzą w kole. Rodzic pokazuje im piankę do golenia i sodę oczyszczoną. Zaprasza po kolei chętne dzieci do wymieszania składników. Następnie dzieli dzieci na pary i prosi, aby usiadły do stolików i podały swoje pomysły oraz propozycje wykorzystania powstałego materiału w pracy plastycznej (umieszczonego na tackach). Środki dydaktyczne: soda oczyszczona, pianka do golenia, przezroczysta miska, tacki  Dwóm tańczyć się zachciało – tradycyjna zabawa ruchowa ze śpiewem. Podsumowanie dnia – pogadanka. Nauczyciel zadaje pytania tak, aby utrwalić zdobytą wiedzę, a także poznać opinie dzieci dotyczące różnych etapów dnia: Czego dzisiaj się dowiedzieliście podczas zajęć? Czy śnieg naprawdę jest biały? Dlaczego trzeba dostosować ubiór do pogody, a nie tylko pory roku? Co najbardziej podobało się Wam podczas zajęć? Co Wam się nie podobało? Dlaczego?. Dzieci swobodnie odpowiadają.
  5. Zestaw ćwiczeń

 

 

Środa  27.01.2021

Pomagamy zwierzętom

  1. List od Przyjaciela Zwierząt – burza mózgów. Rodzic odczytuje list dla dzieci, który zostawiła Pani Zima: Drogie Dzieci! Widziałam, że świetnie bawiliście się, szukając śnieżek

W związku z tym, że jak sami wiecie, zima przynosi opady śniegu, mróz, a nawet zamiecie śnieżne, moi przyjaciele potrzebują pomocy. Ciężko im znaleźć pożywienie, dlatego poproszę Was o pomoc. Czy wiecie, jak się nazywają moi mali i duzi przyjaciele? (rodzic pokazuje po kolei ilustracje ptaków i zwierząt oraz paśnika i karmnika). Czy pomożecie mi dopasować podpisy do właściwych ilustracji? Ciekawa jestem, czy wiecie, jak pomóc moim przyjaciołom? Czy wiecie,  jak nazywają się miejsca, w których znajduje się pokarm dla moich przyjaciół? Dzieci odpowiadają na pytania i dzieci starsze  dopasowują podpisy do ilustracji. Środki dydaktyczne: ilustracje oraz podpisy do czytania globalnego: ptaki, wróbel, sikorka, gil, jemiołuszka, dzik, wiewiórka, zając, paśnik i karmnik 

 

  1. Jeden dzik, dwie sarny – zabawa z wykorzystaniem liczebników głównych. Dzieci siedzą w kole. Rodzic pokazuje dzieciom jednocześnie ilustrację jednego zwierzęcia i liczbę na palcach. Prosi, aby dzieci użyły odpowiednich określeń, np. trzy sarny, dwa dziki. 
  2. Śnieżka w ruchu – zabawa w kole. Dzieci siedzą , Rodzic podaje piłkę, która w zabawie jest „śnieżką”. Mają ją sobie podawać w różny sposób: szybko, wolno, wysoko, nisko. Środki dydaktyczne: piłka 
  3. Wróbelki – zabawa ruchowa z elementem podskoku, opis na początku tygodnia.
  4. Karmniki dla ptakówzabawa edukacyjna z kartą pracy s. 56. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie karmników i umieszczenie siedmiu ptaków w karmnikach.  Z uwagi na brak naklejek bardzo proszę o  kilkukrotne skopiowanie tej karty pracy i wycięcie z dołu strony ptaków oraz doklejenie ich w karmnikach. Następnie dzieci dorysowują ptakom w karmnikach tyle ziaren, ile wskazują kropki na kostkach( dzieci starsze i młodsze).
  5. Worek dla przyjaciół Pani Zimy – zagadki dotykowe. Rodzic ma w worku pożywienie dla zwierząt. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie za pomocą dotyku, co jest w worku, i wskazanie, które z przyjaciół Pani Zimy chętnie zje dany pokarm.

Czwartek  28.01.2021

Dlaczego lód topnieje?

  1. Czym jest lód? – eksperyment związany z poznawaniem właściwości lodu. Rodzic stawia przed dziećmi trzy miski. Dziecko po kolei trzyma przez chwilę kostkę lodu i opowiada, jaki jego zdaniem jest lód, np. zimny, przezroczysty. Następnie rodzic zadaje pytanie: Czy lód potrafi pływać?.Wrzuca kostkę lodu do wody ciepłej i wody zimnej. Dzieci dokonują obserwacji, a rodzic wyjaśnia, że lód pływa po wodzie, ponieważ jest od niej lżejszy. Następnie rodzic  zadaje pytanie: W której wodzie lód szybciej się roztopił? Dlaczego?. Dzieci własnymi słowami podsumowują obserwacje. Środki dydaktyczne: trzy przezroczyste miski z: kostkami lodu, ciepłą i zimną wodą 
  2. Lodowe rytmy – zabawa matematyczna. Rodzic zadaje dzieciom wprowadzające zagadki: Zamrożona woda, po której możesz się ślizgać to… Latem doskonałe dla ochłody są zimne…. Następnie mówi dzieciom, że mimo chłodu za oknem ma dla nich wakacyjną zabawę – każde dziecko otrzymuje sześć kół w trzech kolorach („kulki lodów w trzech smakach”) oraz brązowy trójkąt („wafelek”). Rodzic układa różne rytmy z „kulek lodów”, np. na „wafelku” układa dwie „kulki lodów wiśniowych”, jedną „waniliowych” i prosi, aby dzieci ułożyły taki sam wzór. Środki dydaktyczne: po dwa koła w trzech kolorach (np. czerwony, biały, zielony) oraz brązowe trójkąty dla każdego dziecka 
  3. Jakie są… – porównanie cech różnych przedmiotów. Rodzic po kolei prezentuje dzieciom przedmioty i prosi chętne dzieci, aby sprawdziły i porównały ze sobą pary przedmiotów: piórka i pojemnik z kredkami, sznurek z nitką oraz szklankę z wodą ciepłą i zimną. Dzieci swobodnie wypowiadają się na temat poczynionych obserwacji: powinny użyć słów: „ciężar” (cięższe/lżejsze); „długość” (dłuższe/ krótsze); „temperatura” (cieplejsze/zimniejsze). Środki dydaktyczne: piórko, pojemnik z kredkami, krótki kawałek sznurka, długa nitka, szklanka z ciepłą wodą, szklanka z zimną wodą. 
  4. Nasza zimazabawa edukacyjna z kartą pracy s. 57. Dzieci kolorują gałki lodów w każdym pucharku tak, aby żaden zestaw smaków się nie powtórzył. Chętne dzieci mogą dodać jeszcze jeden smak tak, aby w każdym kolejnym pucharku powtórzył się jeden smak. Dzieci łączą też w pary przedmioty: ciężki z lekkim, zimny z gorącym i długi z krótkim. Środki dydaktyczne: KP2 s. 57, kredki . (Dzieci młodsze wykonują tylko ćw. z porównywaniem przedmiotów, zamiast łączyć w pary mogą np. jedynie wskazać.)
  5. Zimowa kula – praca plastyczna. Dzieci przyklejają do siebie koło oraz trapez. Patyczkiem i farbami stemplują dowolny rysunek o tematyce zimowej, np. bałwana lub śnieżynkę. Środki dydaktyczne: duże koło w kolorze niebieskim oraz mniejszy trapez w kolorze czarnym dla każdego dziecka, patyczki do uszu, farby plakatowe

 

  1. Następstwa- rano, w południe, po południu i wieczorem. Dzieci naśladują czynności, a rodzic je odgaduje. 

 

  1. Głuchy telefon – tradycyjna zabawa słuchowa. 

 

  1. Zgadnij, co masz na plecach – masażyk. Dzieci dobierają się w pary z rodzicami. Na zmianę „rysują” na swoich plecach zimowe ilustracje. 

 

  1. Zestaw ćwiczeń 

 

 

Piątek  29.01.2021

Festiwal zimowych odkryć

1.„Sen nocy zimowej” – słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej i rozmowa na temat utworu.

Rodzic czyta wiersz:

 Sen nocy zimowej

Zima w najlepsze hula po świecie,

za oknem wieją śnieżne zamiecie,

 a ja uśmiecham się kolorowo,

śniąc sobie letnie to i owo…

Śni mi się słońce, błękitna woda,

 trawa na łące, kwiaty w ogrodach,

powój i dzwonki, niebo i chmurki,

żuczki, biedronki i inne bzdurki…

Zima w najlepsze hula po świecie,

za oknem wieją śnieżne zamiecie,

a ja uśmiecham się kolorowo,

 śniąc sobie letnie to i owo…

Małgorzata Strzałkowska

Po przeczytaniu wiersza rodzic rozmawia z dziećmi. Pytania pomocnicze: Co robiła zima? Co za oknem wiało? Nazwy jakich pór roku pojawiły się w wierszu? Jaką porę roku lubicie najbardziej i dlaczego?. Dzieci mogą nauczyć się części wiersza na pamięć. 

  1. Zimowe zgadywanki – zagadki z wykorzystaniem form dramy i pantomimy Rodzic przygotowuje karteczki z zadaniami (sześć karteczek ze zdjęciami zimowych czynności: rzucanie śnieżkami, zjeżdżanie na sankach, jeżdżenie na łyżwach, jeżdżenie na nartach, lepienie bałwana, robienie orzełka). Każda osoba losuje karteczkę ze zdjęciem zimowej zabawy. Zadaniem jest pokazanie czynności z karteczki tak, żeby reszta domowników odgadła, co to za czynność.

Następnie dzieci zaznaczają, co nie zgadza się na rysunku przedstawiającym zimę na karcie pracy s. 58, i kolorują go według własnego pomysłu. Środki dydaktyczne: KP2 s. 58, kredki 

  1. Potrafię bezpiecznie się bawić – rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa na podstawie filmu edukacyjnego. Rodzic przedstawia dzieciom film:.



    Rozmawia z dziećmi na temat obejrzanego filmu. Pytania pomocnicze: Czy wiecie, jak bawić się bezpiecznie? Czego nie wolno robić zimą?
  2. Tworzymy kodeks dobrego zachowania – praca plastyczna techniką dowolną. Zadaniem dzieci będzie narysowanie lub namalowanie po jednym przykładzie dobrego zachowania podczas zimowej zabawy, którą wylosują na karteczce podanej przez rodzica. Po wykonaniu zadania dzieci prezentują swoje prace i opowiadają o nich.
  3. Nasza działalność – rozmowa podsumowująca tydzień Rodzic z dziećmi wspólnie oglądają wykonane przez cały tydzień prace i wybierają te, które zostaną wywieszone w sali lub w przedszkolnej galerii, tak aby mogli zobaczyć je rodzice i dzieci z innych grup. Przy tej okazji warto podsumować całotygodniową pracę: Co Wam się podobało? Co Wam się nie podobało? Co było ciekawe? Co pamiętacie z naszych zajęć? Czego się nauczyliście? Bardzo proszę o zachowanie prac plastycznych i przyniesienie ich do przedszkola po nauce zdalnej.