Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pogoda w kratkę

Pogoda w kratkę

 

Kwiecień, plecień – wyjaśnienie znaczenia przysłowia (film)

https://www.youtube.com/watch?v=6700KjlwT3s

 

Piktogramy zjawisk atmosferycznych – praca plastyczna, do wspólnego przygotowania razem z dziećmi. Potrzebne będą karteczki 10x10, na których rysujemy symbole pogody: słońce, deszcz, tęcza, burza, wiatr, śnieg, mgła.

 

Kapryśna pogoda – gra dydaktyczna. Utrwalenie nazw i wyglądu symboli pogodowych. Rozdajemy dzieciom packę na muchy (bądź inny przedmiot, który spełni  tę samą funkcję). Wypowiadamy głośny nazwy piktogramów, np. deszcz, słońce itp. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze klepnięcie packą piktogramu, którego nazwę usłyszą.

 

Kulki z papieru – zgniatanie kul z różnych rodzajów papieru. Kule przydadzą się do kolejnej zabawy.

 

Deszczowe kropelki – zabawa ruchowa. Dzieci mają za zadanie wcelować kulkami do pojemnika/wiaderka. Po zakończeniu rundy liczymy, ile kul udało się wrzucić. Zabawę  można powtarzać kilka razy.

 

Fabryka chmur – zabawa badawcza. Po obejrzeniu filmu, zachęcam do wykonania doświadczenia z dziećmi w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=SLa6nLWOYWA

Co by było, gdyby przestał padać deszcz – uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla człowieka, roślin, zwierząt.

 

Deszczowy spacerek – zabawa paluszkowa

Poszła pani na spacerek

marsz wskazującego i środkowego palca po podłodze

Deszczowe chmury przywiał wiaterek

delikatne dmuchanie

Gdy daleko od domu już była, deszcz zaczął padać, parasol rozłożyła

wskazujący palec lewej ręki prostopadle dotyka  spodu prawej ręki ułożonej nad nim

Gdy kropla za kroplą spadała, Pani pod parasol się schowała

na wierzch prawej ręki spadają krople wystukiwane lewą ręką

Gdy deszczyk przestał padać, parasol złożyła i do domuwróciła

prawa ręka zamyka się nad prostopadle ułożonym do niej palcem. wskazującym lewej dłoni, następnie palce: wskazujący i środkowy prawej ręki maszerują

 

Z małej chmurki – ćwiczenie grafomotoryczne. Dziecko najpierw maluje chmurki, a następnie kreśli pionowe linie – rysowanie deszczu.

 

Jak powstaje tęcza – wysłuchanie wiersza „Tęcza”

Lśni na niebie tęcza,

śliczna, kolorowa.

Pytają się dzieci: – Kto ją namalował?

Słonko malowało pędzelkiem ze złota.

Udała się słonku malarska robota.

https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU

 

Kolory tęczy – praca plastyczna. Malujemy tęczę farbami, od lewej do prawej, starając się zachować płynność i śmiałość pociągnięć pędzlem. Nazywamy kolory.

 

Tęczowe wieże – zabawa matematyczna. Budowanie wieży z klocków zgodnie z instrukcją kolorystyczną, przeliczanie elementów.

 

Pogoda w kratkę – zajęcia muzyczne z nauką piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=FQUB4NuoafU

Wycinamy kałuże z papieru, rozkładamy na podłodze, a dzieciom wręczamy parasol. Dzieci tańczą z parasolem, a podczas refrenu przeskakują przez kałuże. Nauka refrenu piosenki.

 

Zabawa logopedyczna

wieje wiatr: dmuchanie z różnym natężeniem, słabo – mocno

pada deszczyk: kap, kap, kap

parasolka: nakładanie wargi górnej na dolną

Ćwiczenia powtarzamy kilka razy.

 

Tęczowe bańki mydlane – zabawa w tworzenie i puszczanie baniek mydlanych

Przepisy:

Składniki: 0,5 litra wody, 50 ml płynu do naczyń, kilka kropli gliceryny.

Składniki: robimy gęsty syrop z wody i cukru, 250 ml wody, 50 ml płynu do naczyń

Płyn do naczyń można zastąpić szarym mydłem bądź szamponem do włosów.

Bańki możemy puszczać: słomką z pociętą w słoneczko końcówką, rękoma, trzepaczką do jajek, lejkiem, bądź wykorzystać cienki drucik do zrobienia obręczy/oczka do puszczania baniek