Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pisanki, kraszanki - praca zdalna 30.03.2021

Propozycje aktywności dla grupy Pszczółki na wtorek, 30 marca.

1. Interaktywna zabawa ruchowa


2. Jajko do pary – zabawa sensoryczna
Pomoce: kilka par jajek, np. styropianowe w kilku rozmiarach, drewniane, plastikowe; pisanki o różnej fakturze (oklejone wstążkami, sznurkiem, cekinami i inne); dwie miski; przepaska do zasłonięcia oczu.
Dorosły umieszcza pisanki w dwóch pojemnikach, rozdzielając pary. Dziecko zasłania oczy. Losuje jajko z jednej misy. Eksploruje je za pomocą dotyku i odkłada na bok.
Dorosły podsuwa mu drugie naczynie. Dziecko szuka identycznego jajka. Po odsłonięciu oczu sprawdza i ewentualnie koryguje trafność wyboru.

3. Wesołych Świąt – ćwiczenia orientacji na płaszczyźnie
Pomoce: pisaki; plansza z literami; szyfr; kolorowe kartoniki z literami lub kartka do przepisywania odszyfrowanego kodu
Dorosły prezentuje planszę z literami (wcześniej przerysowuje wzór planszy na duży arkusz) i szyfr, rozkłada kartoniki z literami. Dziecko odczytuje literę na planszy otoczoną konturem pisanki i odszukuje kartonik z takim samym znakiem. Następnie odczytuje szyfr i zaczynając od oznaczonego pola, przechodzi na kolejne, które również otacza konturem pisanki. Nazywa wpisaną w nią literę i szuka pasującego kartonika, który układa obok poprzedniego. Za każdym razem skreśla wykorzystaną wskazówkę z tabeli z szyfrem. Na koniec wspólnie z dorosłym odczytuje hasło.

Kartoniki z literami_1

Kartoniki z literami_2

Wskazówki do szyfru

Plansza z literami

4. Kurze jajo – zabawa badawcza (II część eksperymentu)
Pomoce: przygotowane dzień wcześniej naczynia z jajkami; latarka; łyżka; jednorazowe ręczniki do osuszania jajek
Dorosły na stoliku stojącym w dobrze widocznym miejscu gromadzi niezbędne pomoce. Dziecko asystuje podczas eksperymentów. Po każdym kolejnym etapie wyciąga wnioski z eksperymentów.
Jajka czy kraszanki?
Wyjęcie i sprawdzenie, czy jajko umieszczone w czystej wodzie zmieniło wygląd. Powtórzenie czynności z jajkiem moczonym w herbacie i napoju.
Pastowane jajeczko
Próba wyczyszczenia jednego z zabarwionych jajek pastą i szczoteczką. Wyjęcie jajek z naczyń z octem; omówienie różnic pomiędzy zwykłym jajkiem a jajkiem natartym pastą do zębów. Odwołanie się do obserwacji dzieci z dnia poprzedniego. Uwaga! Dorosły podkreśla, że budulcem skorupki jajka i zębów jest wapń. Zachęca do częstego mycia zębów i zdrowej diety.
Zajrzyj do środka jajka
Prześwietlenie latarką jajek w skorupce i w błonie (moczonego w occie).
Gumowe jajo
Zbadanie za pomocą dotyku różnic w stopniu twardości jajka w skorupce i w błonce. Uwaga! Jajko bez skorupki można delikatnie upuścić nad stołem – będzie się odbijało jak gumowa piłka.

5. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych ogólnorozwojowych
Pomoce: tarcza gimnastyczna (koło wycięte z kartonu, wielkości talerza obiadowego)

W górę i w dół – ćwiczenie mięśni brzucha
Dziecko w siadzie prostym, podpartym. Trzyma tarczę między stopami. Na hasło na przemian unosi i opuszcza nogi, nie zginając kolan. Zwraca uwagę, by tarcza nie wysunęła się spomiędzy stóp.
W przód i w tył – ćwiczenie mięśni nóg
Dziecko w siadzie skulnym podpartym, tarcza znajduje się pod stopami. Odsuwa i dosuwa ją, prostując i podciągając nogi w kolanach.
Ukłoń się! – ćwiczenia tułowia
Dziecko w siadzie klęcznym, dłonie wsparte na tarczy. Przesuwa tarczę jak najdalej w przód z jednoczesnym wyprostem ramion, głowa jest schowana pomiędzy ramionami, pośladki znajdują się na stopach – przejście do ukłonu japońskiego.
Jajeczko – ćwiczenia dużych grup mięśniowych
Dziecko siedzi z nogami skrzyżowanymi na tarczy. Odpychając się rękami, obraca się wokół własnej osi. Na sygnał zmienia kierunek obrotów.
Wesołe zające – zabawa z elementami podskoku
Dziecko przeskakuje przez tarczę przodem i tyłem. Na umówione hasło siada na tarczy w siadzie skrzyżnym i robi śmieszne miny.
Omlety – ćwiczenie stóp
Dziecko w siadzie podpartym. Przewraca stopami tarczę na przemian raz na jedną, raz na drugą stronę.
Kogucik – ćwiczenie równoważne
Dziecko w pozycji stojącej, tarcza znajduje się na głowie, ręce są pod bokami. Stara się utrzymać tarczę na głowie jak najdłużej.
Wielkanocny marsz – ćwiczenie uspokajające
Dziecko maszeruje wokół pomieszczenia, unoszą i opuszczają tarczę trzymaną we wskazanej przez dorosłego ręce.

6. "Jajeczko" – masażyk relaksacyjny
Dziecko i dorosły siedzą jedno za drugim w siadzie skrzyżnym. Siedzący z tyłu wykonuje na plecach partnera opisane ruchy.

Jajeczko
(Marta Jelonek)
Małe jajeczko kręciło się w kółeczko (kreślenie kształtu jajka)
Było nakrapiane, w kropki malowane (lekkie stukanie palcami wskazującymi)
Z góry na dół się turlało (naprzemienne przesuwanie płasko ułożonych dłoni od szyi do pasa)
wysoko podskakiwało! (oklepywanie dłońmi na przemian)
Pod pierzynkę się schowało (przytulenie się do pleców partnera)
i chwileczkę tam siedziało...
Gdy mu ciepło się zrobiło (masowanie pleców dłońmi ruchami okrężnymi)
trach, kurczątko wyskoczyło! (klaśnięcie w dłonie)
Do góry powędrowało (kroczenie palcami wskazującym i środkowym obu dłoni w kierunku szyi)
za uchem połaskotało (połaskotanie za uszami)
i cichutko zapiszczało! (ciche naśladowanie głosu pisklaka: pi, pi, pi!)

7. Projekt Kurczaki na Wielkanoc
Dzieci oglądają kolejną część filmu dokumentującego projekt Kurczaki... Poprzednie części, czyli wizytę w kurniku i inkubację jajek oglądały w przedszkolu.


Pomysły na zabawy i pomoce dydaktyczne pochodzą z Miesięcznika Bliżej Przedszkola nr 2.233/2021