Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Magiczne miejsce - praca zdalna

1. Zabawa muzyczno-ruchowa Tańcz... i stop

Już rok minął od wizyty Pana Miłosza w naszym przedszkolu. Przypomnijmy sobie te miłe chwile i zatańczmy razem.

2. To nie jest... – rozwijanie twórczego myślenia

Dziecko otrzymuje dowolny przedmiot domowego użytku, np. miskę, miotłę na kiju, grzebień, duże kartonowe pudło. Wymyśla nowe zastosowania dla tych przedmiotów. Następnie prezentuje rodzicom swoje pomysły, wykorzystując do pokazu wymienione przedmioty.

3. Teatrzyk cieni – zachęcanie do zabawy z cieniem

Rodzic ustawia na stole prowizoryczną kurtynę z prześcieradła, za którą umieszcza lampkę skierowaną w stronę kurtyny. Wariant I: Dorosły prezentuje dzieciom kilka gestów wykonywanych za pomocą samych dłoni, które rzucają cienie przypominające różne zwierzątka, np. nietoperza, wilka, zająca. Przedszkolaki mogą też same eksperymentować i wymyślać własne postaci. Wariant II: Dzieci otrzymują szablony różnych bajkowych postaci, które odrysowują na czarnym papierze i wycinają. Następnie sylwety przyklejają na patyczku do szaszłyków i wykorzystują do tworzenia improwizacji teatralnych.

4. Jak powstaje spektakl teatralny?

5. Magiczne miejsce - wysłuchanie piosenki

Po wysłuchaniu piosenki rodzic zachęca dzieci, aby odpowiedziały na pytanie: Jak można samemu zrobić teatr? Kiedy dziecku wyczerpią się pomysły, można zaproponować wykonanie w dalszej części zajęć własnej pacynki.

6. Zabawy teatralne z dzieckiem

7. Teatr lalek – zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami lalek wykorzystywanych w przedstawieniach teatralnych

Rodzic prezentuje przedszkolakom fotografie przedstawiające różne rodzaje lalek teatralnych (marionetki, kukiełki, pacynki). Dzieci wskazują cechy wspólne tych lalek i starają się zademonstrować sposób poruszania nimi.

 

8. Rodzina pacynek-palcynek – wykonanie pacynek do teatrzyków paluszkowych

Materiały: stare rękawiczki, klej typu Wikol oraz koraliki, tasiemki, cekiny i kolorowe flamastry. Wykonanie: Każde dziecko może wykonaćjedną wybraną postać z rodzinki palcynek, np. tatę, mamę, dziecko, babcię, dziadkalub wszystkie.W tym celu przedszkolaki odcinają z jednej rękawiczki fragmenty zakładane na palce. Następnie doklejają do poszczególnych palców oczy i nosy (np. z koralików, guzików i cekinów). Flamastrami dorysowują uśmiechy. W miejsce włosów przyklejają kawałki włóczki. Za pomocą tasiemek i cekinów tworzą elementy charakterystyczne dla poszczególnych postaci, np. krawaty, kamizelki, guziki, broszki, kapelusze, warkocze.

9. Jabłonka – teatrzyk paluszkowy.

Najpierw rodzic, a następnie dziecko zakłada na palce jednej dłoni palcynki przedstawiające rodzinę (tata, mama, babcia, dziadek, dziecko – opis wykonania w punkcie wyżej), a na drugą dłoń zieloną rękawiczkę z przyszytymi czerwonymi koralikami – jabłonka. Demonstruje za ich pomocą przedstawienie do treści wierszyka.

Jabłonka (Magdaleny Ledwoń)
Wyhodował tata wielką jabłonkę (rozstawienie palców dłoni w rękawiczce i ustawienie ich opuszkami ku górze)
i z dumą woła do sadu swą małżonkę: (kiwanie na boki palcynką taty)
„Piękne to drzewo, wielkie, grubaśne,
jabłuszka na nim słodkie i kraśne”. (
dotykanie koralików palcynką taty)
Przygląda się mama i tako rzecze: (poruszanie palcynką przedstawiającą mamę)
„Masz rację, tatko, ja nie zaprzeczę.
Piękne to drzewo, wielkie, grubaśne,
jabłuszka na nim słodkie i kraśne”. (
dotykanie koralików palcynką mamy)
Przyszła doń babcia i tako rzecze: (poruszanie palcynką przedstawiającą babcię)
„Masz rację, tatko, ja nie zaprzeczę.
Piękne to drzewo, wielkie, grubaśne,
jabłuszka na nim słodkie i kraśne”. (
dotykanie koralików palcynką babci)
Przyszedł doń dziadzio i tako rzecze: (poruszanie palcynką przedstawiającą dziadka)
„Masz rację, tatko, ja nie zaprzeczę.
Piękne to drzewo, wielkie, grubaśne,
jabłuszka na nim słodkie i kraśne”. (
dotykanie koralików palcynką dziadka)
Przyszła na końcu dzidzia pod drzewo, (poruszanie palcynką przedstawiającą dziecko)
kręci się w prawo, kręci się w lewo.
Pyta się tatko: „Co chcesz, serduszko?”. (
poruszanie palcynką przedstawiającą tatę)
„Ja to bym chętnie schrupała jabłuszko”. (drapanie palcynką dziecka w jeden koralik na jabłonce)