Jestem samodzielny w kuchni - praca zdalna 01.02.21.
Hej, dzieciaki! Witamy Was w nowym tygodniu. Naszym tematem dziś będzie zwiedzanie kuchni.
Na początek trochę się poruszamy:
- Rozgrzewka:
- „Zwiedzamy kuchnię” – wybierzcie się do Waszej kuchni. Obejrzyjcie sprzęty, meble, spróbujcie je nazwać (łyżka, garnek, patelnia, zmywarka, kuchnia, lodówka, szafki, zlew, itp.).
- Zabawy matematyczna – policz łyżki, łyżeczki, garnki, talerze, itp. Rodzic może zadawać pytania pomocnicze:
- ile jest…?
- czego jest więcej/mniej?
- „Sprzęty w kuchni” - rozwiąż zadania interaktywne: - rodzic czyta wyrazy, dziecko dopasowuje wyrazy do elementów na obrazku;
- Rozwiąż zagadki:
- Mały czy duży, do gotowania służy (garnek)
- Może być z plastiku, szkła lub porcelany, tutaj nakładamy, wszystko, co zjadamy (talerz)
- Ma uzębienie, choć nie lubi jeść, pomaga jedzenie do buzi nieść (widelec)
- Co to jest? Trzonek i ostrze – narzędzia najprostsze (nóż)
- Mała do herbaty, duża do rosołu. Spotykasz się z nią, gdy siadasz do stołu (łyżka)
- Ma duże ucho, lecz nie do słuchania. On służy do picia, ono do trzymania (kubek)
- Ma ucho i dziobek, gwiżdże na nas czasami, gdy woda się w nim gotuje, przez dziobek paruje (czajnik)
- Nie ściera ołówka, a zetrze warzywa – jak taki przedmiot się nazywa (tarka)
- Analiza głoskowa i sylabowa wyrazów:
Spróbuj wyklaskać sylaby w odgadniętych wyżej słowach i je przeliczyć;
pomyśl, jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu (dzieci starsze)
- Zatańcz przy piosence:
- „Nasze wspólne danie” – jeśli macie ochotę zrobić wspólne danie, polecamy skorzystanie z książki kucharskiej dla przedszkolaków:
- Jeśli masz ochotę, zrób karty pracy: