Jestem samodzielny w kuchni - lekcja zdalna 01.02.2021
Dzień dobry.
W tym tygodniu temat: "Jestem samodzielny w kuchni".
- Rozpoczynamy jak zawsze od zabaw ruchowych, dziś coś na ćwiczenia prawidłowej postawy:
2. „Zwiedzamy kuchnię” – wybierzcie się do Waszej kuchni. Obejrzyjcie sprzęty, meble, spróbujcie je nazwać (łyżka, garnek, patelnia, zmywarka, kuchnia, lodówka, szafki, zlew, itp.).
Policzcie łyżki, łyżeczki, garnki, talerze, itp. Rodzic może zadawać pytania pomocnicze: - ile jest…? - czego jest więcej/mniej?
3. Rozwiąż zagadki:
- Mały czy duży, do gotowania służy (garnek)
- Może być z plastiku, szkła lub porcelany, tutaj nakładamy, wszystko, co zjadamy (talerz)
- Ma uzębienie, choć nie lubi jeść, pomaga jedzenie do buzi nieść (widelec)
- Co to jest? Trzonek i ostrze – narzędzia najprostsze (nóż)
- Mała do herbaty, duża do rosołu. Spotykasz się z nią, gdy siadasz do stołu (łyżka)
- Ma duże ucho, lecz nie do słuchania. On służy do picia, ono do trzymania (kubek)
- Ma ucho i dziobek, gwiżdże na nas czasami, gdy woda się w nim gotuje, przez dziobek paruje (czajnik)
- Nie ściera ołówka, a zetrze warzywa – jak taki przedmiot się nazywa (tarka)
4. A teraz zapraszamy do wirtualnej zabawy, znajdziecie tu zasady bezpiecznego przebywania w kuchni, zagadki, piosenki oraz propozycję zabawy plastycznej.
5. Szukamy ukrytych przedmiotów – zabawa tropiąca.
Rodzic ukrywa w pomieszczeniu różne przedmioty potrzebne kucharzowi w pracy, np. sztućce, talerze, łyżki wazowe, deskę, sitko, garnki, pokrywki. Zadaniem dziecka jest odszukanie przedmiotów, nazwanie ich i opowiedzenie, do czego służą. Jeśli mają problem ze znalezieniem czegoś, rodzic udziela wskazówek słownych.
6. Zagadki słuchowe - zamknijcie oczy i spróbujcie odgadnąć co w kuchni wydaje taki odgłos:
Na dziś już koniec, do zobaczenia jutro w przedszkolu :-)