Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Domowe tradycje - praca zdalna 02.04.2021

1. Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń

2. Wędrujące jajeczko – ćwiczenia oddechowe
Pomoce: rurki do napojów; niewielkie styropianowe jajko lub wydmuszka; wstążka lub długi pasek papieru
Dziecko siedzi przy stole. Przed nim jest ułożona kręta ścieżka z wstążki. Dziecko dmucha przez rurkę na jajko, przesuwając je w kierunku końca ścieżki.

3. "Wielkanocne tradycje" - słuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią
Dorosły odczytuje opowiadanie "Wielkanocne tradycje" Marty Jelonek. Następnie zadaje pytania: O czym Natalka chciała porozmawiać z mamą? Który spośród wielkanocnych zwyczajów lubiła mama, a który tato? Kim jest i gdzie pracuje pani Małgosia? O jakich zwyczajach świątecznych opowiadała Natalce? Po co pani Gosia zaprosiła dzieci do muzeum etnograficznego? Jakie wielkanocne tradycje znacie? Czy wszyscy obchodzą święta tak samo?

Opowiadanie_str.1

Opowiadanie_str.2

4. Wielkanocna niespodzianka – zabawa czytelnicza
Pomoce: ilustracje
Dorosły prezentuje plansze we właściwej kolejności, jedną na raz. Po odsłonięciu kolejnych plansz dziecko odczytuje napisy w dymkach. Dorosły zachęca do wypowiedzi: Jak myślisz, co się wydarzy potem? Dziecko podaje propozycje wydarzeń. Określa emocje towarzyszące bohaterom na poszczególnych ilustracjach. Na koniec wymyśla tytuł historyjki.

Ilustracja_1

Ilustracja_2

Ilustracja_3

Ilustracja_4

Ilustracja_5

Ilustracja_6

Ilustracja_7

5. Interaktywne koło gimnastyczne

6. "Kokoszka" – zabawa doskonaląca pamięć i koncentrację uwagi
Pomoce: papierowe, kolorowe sylwety 10 jajek
Sylwety jajek są ułożone w miejscu dobrze widocznym, dziecko dokładnie się im przygląda. Dorosły prosi dziecko, by zamknęło oczy i wypowiada na głos rymowankę. Zabawa przebiega zgodnie z opisem.

Kokoszka
(Marta Jelonek)
W kurniku na grzędzie
leżą jajka w rzędzie.
Kura się kręciła, B
dwa jajka strąciła.
Powiedz, przedszkolaku śmiały, C
jakie* jajka pospadały?
B Prowadzący zabawę chowa za siebie dwie spośród rozłożonych sylwet.
C Dziecko otwiera oczy, podaje nazwy kolorów ukrytych jajek.

7. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Dziecko układa przed sobą sylwety jajek z poprzedniej zabawy. Rodzic mówi zadania, dziecko ilustruje za pomocą liczmanów (jajek), układa działania i je odczytuje. Na zakończenie udziela odpowiedzi na zadane pytania.

  • W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?
    Dziecko bierze 4 liczmany, kładzie je przed sobą. Potem dokłada 6 liczmanów. Liczy wszystkie liczmany i układają działanie: 4 + 6 = 10, które głośno odczytuje, a potem udziela odpowiedzi na pytanie.
  • Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?
    Dziecko układa przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwa 7 liczmanów. Liczy pozostałe liczmany i układa działanie, głośno je odczytuje, odpowiada na pytanie: 10 – 7 = 3
  • Basia pomalowała 5 kraszanek. Tomek pomalował jeszcze 4 kraszanki. Ile kraszanek mają dzieci?
    Dziecko bierze 5 liczmanów, kładzie je przed sobą. Potem dokłada 4 liczmany. Liczy wszystkie liczmany i układają działanie: 5 + 4 = 9, które głośno odczytuje, a potem udziela odpowiedzi na pytanie.
  • Kuba dostał od cioci 8 czekoladowych jajek. 4 jajka dał swojemu przyjacielowi Olkowi. Ile czekoladowych jajek mu zostało?
    Dziecko układa przed sobą 8 liczmanów. Potem odsuwa 4 liczmany. Liczy pozostałe liczmany i układa działanie, głośno je odczytuje, odpowiada na pytanie: 8 – 8 = 4

8. Gdzie jest pisanka? zabawa interaktywna rozwijająca orientację w przestrzeni
Zadaniem dziecka jest poruszanie się po planszy tak, jak wskazują strzałki, zaczynając od pola z pisanką. Należy wskazać pole, w którym znajdzie się pisanka.

 

9. Projekt Kurczaki na Wielkanoc - klucie jajek
Dzieci oglądają czwartą, ostatnią część filmu dokumentującego projekt Kurczaki...


Pomysły na zabawy i pomoce dydaktyczne pochodzą z Miesięcznika Bliżej Przedszkola nr 2.233/2021 oraz z e-scenariusza do pracy zdalnej ze strony mac.pl