Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Co słychać, Pani Wiosno?

Przeczytajcie wiersz B. Formy „Przybycie wiosny”. Porozmawiajcie na jego temat.

Przybycie wiosny

Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna:
świeżą trawę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni

 

Pytania pomocnicze:

– Co zobaczył w oknie Paweł?

– Co przyniosła wiosna w koszu?

– Co pożyczyła od słoneczka?

– O jakiej porze roku możemy zapomnieć, gdy nadeszła wiosna?

Przypomnijcie nazwy pozostałych pór roku.

 

„Wiosna” – poproś dziecko, aby namalowało Panią Wiosnę.

 

Wybierzcie się na wspólny spacer i poszukajcie oznak wiosny. Podczas spaceru możecie robić zdjęcia, które udokumentują wasze obserwacje. Po powrocie porozmawiajcie, co udało się zaobserwować.

 

Nauka piosenki

https://youtu.be/HDZLlBE0Ng8

 

 „Bocian i żaba” – zabawa ruchowa. Na podłodze zróbcie okrąg np. z szalika lub skakanki. Jedno z Was będzie „bocianem”, a drugie „żabą”. Na hasło „łąka” – „żabka” skacze po podłodze, natomiast na hasło „bocian” – „żabka” jak najszybciej musi uciec do stawu (okręgu na podłodze). Następnie zamieńcie się rolami.

 

„Wiosenni goście” – porozmawiajcie o ptakach, które powracają na wiosnę do naszego kraju: bocian biały, jaskółka, skowronek. Omówcie ich wygląd.

 

„Bocian” – praca plastyczna, technika dowolna.

 

„Śniadanie bociana” – zielony papier porwijcie z dzieckiem na małe kawałki i narysujcie na nich czarną kredką oczy (to będą żaby), rozsypcie je na niebieskiej kartce (to staw). Z boku kartki ustawcie słoik. Poproś dziecko, aby za pomocą pęsety wyciągnęło żabki ze stawu i umieściło je w słoiku.

 

Porozmawiajcie o wiosennych kwiatach, pokaż dziecku popularne kwiaty wiosenne. Dziecko może powtarzać te nazwy i np. dzielić je na sylaby oraz liczyć sylaby – dziecko układa tyle klocków/kredek, ile jest sylab w nazwie kwiatka.

https://youtu.be/GrKuD6xlb7s

 

Narysuj i wytnij dla dziecka 10 czerwonych kwiatów, 10 żółtych kwiatów i 10 fioletowych. Poproś dziecko, aby je posegregowało. Następnie ułóż w rzędzie np. jeden kwiat czerwony, jeden żółty, jeden fioletowy, i znów jeden kwiat czerwony…. Zachęć dziecko, żeby dalej ułożyło kwiaty w rzędzie, zachowując rytm. Następnym razem możesz stopniować trudność, układając kwiaty w innych konfiguracjach, np. 2 czerwone, 1 fioletowy i 2 żółte.

 

Wspólnie zadbajcie o kwiaty w domu, na balkonie czy ogródku. Jeśli macie możliwość, zasiejcie lub posadźcie nowe kwiaty.