Chciałbym być sportowcem - 12.04.2021
Witajcie sówki w nowym tygodniu.
Ten tydzień to dwa nowe tematy...sport i kosmos. Zachęcamy do zabawy :-)
Zaczynamy od rozgrzewki:
Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: Dowolne nagranie muzyki tanecznej, odtwarzacz CD, długi sznurek lub skakanka, piłka.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Aerobik.
Rodzic ustawia się naprzeciwko dziecka. Przy nagraniu muzyki tanecznej wykonuje różne ruchy i ćwiczenia – podskoki, skłony w przód, skłony w bok, obroty, wymachy ramion, kręcenie głową. Dziecko w tym czasie naśladuje ruchy rodzica.
- Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
- Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic zadaje pytania:
− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
− Dlaczego gimnastyka jest ważna?
"Czy aktywność fizyczna jest nam potrzebna?" - obejrzyjcie uważnie poniższy film i spróbujcie odpowiedzieć na pytania, które pojawią się na końcu.
4. Ćwiczenia słuchowe z piłką.
Zadaniem dziecka jest podzielenie nazw otrzymanych wyrazów na głoski bądź sylaby. Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska lub jedna sylaba. Rodzic podaje wyrazy: sport, wiosna, motyl, żaba, tulipan.
5. Zabawa Zły wąż.
Dziecko staje koło rodzica, który trzyma w dłoniach długi sznurek lub skakankę (złego węża). Rodzic wprawia sznurek w ruch, a dziecko musi nad nim przeskakiwać, nie dotykając go. Gdy sznurek dotknie dziecko, wtedy jest skucha. Zabawę można powtórzyć.
Zadania do wykonania w książkach:
4-latki:
6-latki:
Do jutra :-)